ה'אף על פי כן' כיום, כמוזיאון.
ראשיתה כנחתת טנקים מדגם TLC - מספר 147, נבנתה באנגליה ב 1941. האנייה השתתפה בפלישת בעלות הברית לצפון אפריקה לצורך בלימת התקדמותו של רומל. לאחר המלחמה נקנתה ע'י חברת ספנות איטלקית לצורך הובלת תוצרת חקלאית. ב1946 נרכשה ע'י המוסד לעלייה ב' . בקייץ 1947 החלו ההכנות ליציאתה מאיטליה לכיוון ארץ ישראל. ברקע אותם ימים עצירת האנייה אקסודוס(ראה קישור) ע'י הבריטים וגירוש המעפילים חזרה לאירופה, ואף על פי כן (ומכאן שמה) יצאה אנייה זו ופניה ארצה ועל סיפונה 434 מעפילים.
אנייה יורטה ע''י משחתת בריטית ונקשרה בנמל חיפה (צי הצללים), המעפילים הוגלו לקפריסין.
לאחר עזיבת הבריטים הושמשה האנייה וצורפה אל שייטת הנחתות של חיל הים, שימשה כספינת אימונים ליחידת נחיתה של החיל בתקופת מלחמת העצמאות. לאחר מכן שימשה כאוניית בסיס לשייטת 11 (שייטת הנחיתה), עד להוצאתה משרות ב 1958.