דלג על חיפוש 1
חיפוש 1
דלג על ניווט מהיר
ניווט מהיר
דלג על Banners
Banners
צרכנות
חנות וירטואלית
פייסבוק
אינסטגרם
יוטיוב
עמותה cinema

נמ"כ LCM

 

שש נחתות נרכשו בארה"ב והגיעו לחיל-הים בתחילת 1949, לאחר מלחמת העצמאות. בסוף שנות החמישים ותחילת שנות השישים ניבנו ספינות מדגם זה בארץ. בספינות אלה הונחתו בדרום מפרץ אילת 3 טנקים ואספקה לחטיבה 9 בתנועתה לכיבוש שארם-א-שייך במלחמת סיני ב 1956.

שלוש מספינות אלה יועדו לסיור ושיטור בכינרת.

 

נתונים טכניים

אורך : 50 רגל

רוחב : 14 רגל

שוקע : 3 רגל

דחי : 60 טון

2 מנועי דיזל    450 כ"ס  GM

הנעה : 2 מדחפים

מהירות : 11 קשר

חימוש: מקלעי 20   מ"מ ו-0.5

 

 

 

תצורת הכינרת  

מעל המחסן של הספינה נבנה סיפון עשוי מתכת ועץ שאפשר להכיל בתוכו אזור מגורים, מיטות ואחסון.

גשר הפיקוד הוקם בירכתי הספינה, מעל חדר המכונות. המבנה כלל עמדת הגאי, קשר וזרקור.‏   על הסיפון הותקנו שלוש עמדות  למקלע

ומרגמה 52 מ"מ.

במשך השנים עודכן ושונה חימוש בספינות כמה פעמים, החל מתותח 57 מ"מ דרך מקלע 'בזה' בעמדה משוריינת, לעיתים תול"ר ובשנות

ה-60 גם טיל נגד טנקים. 

 

לספינות לא היו מכשירי ניווט מקובלים בכלי שיט. הניווט בוצע  ללא מכ"ם וללא מצפן ג'יירו. והתבסס על הכרת תוואי השטח.

הספינות נקראו בשמות "משמר חופים " מח 32, מח-38 ומח-40 .

 

 

 

 

 

בבנייה

 בתנועה מנהלתית

 

 

     במבצע סיני 
 
 
 בסיור בכינרת
 

 

במשימת גלת"ם בפתח הנמל

הדפס
עבור לתוכן העמוד