בנין כוח הטרפדות החל מיד אחרי תום מלחמת העצמאות .
טרפדת בודדת שנרכשה בארה"ב הייתה למעשה הראשונה בדגם . הייתה זו טרפדת אמריקאית מדגם 'היגינס' היא נקראה אח"י 'נץ' ונשאה את מספר הדופן ט – 15 שהוסב בהמשך ל – ט – 200.
בשנת 1950 הוזמנה בניית ארבע טרפדות חדשות במספנה הצרפתית MEULAN .
היה זה הרכש הראשון בצה"ל של אמצעי לחימה חדשים , עד אז ובמשך תקופה ארוכה לאחר מכן , הסתפק צה"ל ברכש אמל''ח מעודפי מלחמת העולם שהסתיימה חמש שנים קודם לכן .
במקביל נרכשו באנגליה שמונה ספינות טורפדו בריטיות, מדגמי 'ווספר' ו'פאוור בואט' מעודפי מלחמת העולם השנייה.
בשנת 1951 החלו להגיע לארץ הטרפדות משני מקורות אלה וכך נולד כוח הטרפדות .
בהמשך הוזמנו שלוש ספינות נוספות (והפעם מונעות בדיזל) שנבנו גם הן במספנת MEULAN .
(שתיים מהן, 203 ו 204 חדשות ואילו השלישית, ט 206, נשלחה מהארץ לתיקון והסבה)
במקביל הוחלפו מנועי היומו הגרמניים בטרפדות הצרפתיות מהסדרה הראשונה, במנועי בנזין אמריקאיים מתוצרת פאקרד.
בשנת 1957, אחרי מבצע סיני וכיבוש שארם הוזמנו ממספנת BAGLIETO באיטליה שלוש ספינות קצרות באורך 16 מטר כשהכוונה להעבירן בדרך היבשה לאילת.
כוח הסט"רים היה מרכיב חשוב בתפיסת הלחימה של חיל הים , הוא פעל בשילוב עם שייטת הפריגטות ואחריהן עם שייטת המשחתות עד סיום תפקידיו בסוף שנות הששים , עת הוחלף על ידי סדר הכוחות של הסטילי''ם.
את תפקידי הבט''ש שבהם נשאו הטרפדות בעיקר המעמסה נטלו עליהם מעתה הדבורים.